Top Ten Tuesday 19/4 2016 – *Tihi*

Jag läser nog för lite roliga böcker tror jag. Åtminstone såna som man skrattar eller fnissar eller ens drar lite på munnen åt. Kanske får göra nåt åt detta vid tillfälle.

Dagens tema är alltså:

Ten Books That Will Make You Laugh (or at least chuckle)

Jag gillade Jag och Earl och tjejen som dör, kanske just för att det är ganska grov i tonen. Jag gillar sånt. Jag älskar t ex Superbad. Grejen med både boken och Superbad är att de har en rå ton, men ändå så pass mycket hjärta att det blir en fin blandning till slut ändå.

Rick Riordan är faktiskt ganska rolig. Det finns ens sorts trevlig humor både i Percy Jackson-serien och i Kane-krönikorna som kanske inte är ”skratta-käken-ur-led”-rolig, men lite småputtrigt kul.

Ensam på Mars av Andy Weir är också förvånansvärt rolig. Det tror man ju inte, men så är det faktiskt. Och en jäkla bra bok i allmänhet också.

Och senaste bekantskapen ska vi inte glömma: Ivy Pocket!

why_so_serious-wide

2 reaktioner på ”Top Ten Tuesday 19/4 2016 – *Tihi*

Lämna en kommentar