2017, here we go!

Jag lekte länge med tanken på att göra nån sorts årssummering. Eller nån sorts lista. Problemet med det var bara att det kändes så himla tråkigt. Lite 2016 sådär.

Man vill ju blicka framåt. Det kommer en himla massa spännande böcker i år, om bara en liten stund kommer exempelvis en av de böcker som jag sett fram emot sedan bokmässan ut, nämligen Anna Arvidssons ”Ordbrodösen”. Charlotte Cederlund följer upp med ”Gryningsstjärna” och sen rullar det på. Förhoppningsvis kommer ännu fler roliga nya bekantskaper under 2017!

Rent personligen har jag fått(?) hybris och kollar lite på kurser i kreativt skrivande och bra litteratur om att skriva skönlitterärt.

Ja, jag vet.

Jag har ju sagt om och om igen att jag inte har några tankar på att skriva sånt. Att jag är bättre på att kritisera andra än att hitta på eget. Att jag inte har några idéer.

Men allvarligt talat – hur vet man det om man inte testar? Så 2017 kommer att bli ett år för utmaningar. Jag ska testa crossfit, anmälan till Toughest-loppet i Malmö i maj är gjord sedan länge och då  kan jag ju lika gärna prova lite mer seriöst. Kanske plågar jag några av er med frågor och inlägg om det här under året. Kanske visar jag till och med upp nåt.

2017 lär bli ganska spännande, eller hur?

4 reaktioner på ”2017, here we go!

    1. Håller med Elin här 🙂 Klart att du kan och ska. det finns förlamande bitar av den kreativa processen. och det är inte alltid så jämrans kul. men alla kan lära sig, det tror jag stenhårt på. jobbade mycket som lärare innan och älskar det! att se folk hitta till skrivandet. och att skriva själv. så skriv. testa inte, bara skriv. bli klar. bestäm en ordgräns och håll den. kan man blogga kan man skriva en bok liksom. ser fram emot resultatet!
      och lite ego-info: snart, redan i vår, kommer min storytel originalserie ut. en vuxenskräckserie. grymt rolig att skriva. och även förlösande faktiskt: att helt enkelt få en tajt deadline, och sen bara producera. så det går liksom. bara ett ord efter ett annat 😉

      Gilla

Lämna en kommentar