bokbloggsjerka 7-10 februari

Ramlade på den här roliga grejen via Twitter och bloggen Annikas litteratur- och kulturblogg. Denna vecka var frågan: Hur håller du reda på alla böcker som du har läst? Förlitar du dig helt på din blogg eller har du en backup plan att dela med dig av?

För min del så har jag sen något år tillbaka använt www.boktipset.se, främst genom iPhone-appen. Där kan man enkelt sätta ett omdöme, men det fina är att man via sin telefon kan scanna streckkoden på boken (såvida man inte lånat boken från ett bibliotek som sätter sina egna streckkoder över den tryckta) och få upp all fakta om boken direkt. Efter att ha börjat lägga lite mer krut på bloggen har jag lagt upp en ”Läst 2014”-sida, som ni ser längst upp. en ”läst 2013” kanske kommer.

Hur gör ni?

 

5 reaktioner på ”bokbloggsjerka 7-10 februari

  1. Jag har använt mig av Goodreads i många år och älskar den sidan. Det är väldigt lätt att lägga in böcker som inte redan finns där. Och så är det så himla lätt att scana in en bok med min iphone och deras app.

    Gilla

  2. Jag är hopplös på att komma ihåg vad jag läst. Händer ofta att jag köper en ny bok och efter några kapitel inser jag att jag redan läst den… Jag behöver hjälp för minnet. Jag kör excel, funderar på Book Collector och numer recenserar jag alla böcker jag läser på min blogg.

    Gilla

Lämna en kommentar