Fredagsfeeling #9

Sånt som gjort mig lite glad i veckan:

Lön idag! Det har varit väldigt mycket månad kvar i slutet av lönen den här senaste vändan…

Finkaffe från Kafferosteriet Koppar. I det här fallet ekologiska, nyrostade kaffebönor från småskaliga odlare som man maler själv precis innan bryggning. Det senaste jag köpte är ett prisbelönt kaffe från ett kooperativ i Uganda. Det är så typiskt mig att nörda in på nåt sånt här, men vad tusan, nåt ska man ju roa sig med.

Att jag och kollegorna ska testa ett nytt lunchställe här i Jönköping – Södra Strandgatan 12. För nån som mig som antingen äter mat eller tänker på mat jag vill äta så är Jönköping faktiskt helt fantastiskt. Det finns ett restaurangliv här som är otroligt trevligt och spännande. Och vem vill inte gå och luncha med trevliga människor? Därför har vi startat konceptet Lönelunch, dvs att man går ut och äter tillsammans fredagen närmast efter att man fått lön.

Lämna en kommentar